2009年6月15日星期一

贸易保护主义兴起 澳洲外长明确表态不支持


THE Federal Government will not support any ban on the purchase of China-made goods, Foreign Minister Stephen Smith says.

The NSW Government reportedly will use its Budget tomorrow to announce a policy aimed at protecting local jobs by giving preference to locally-made products.

据2009年6月15日《澳洲人报》报道,有消息指,悉尼所在的新州政府将在周二公布的新州预算案中宣布一项政策,明令禁止政府部门的一切采购不得使用中国制造的货物和服务。

对此传闻,澳洲联邦外长史密斯表示,联邦政府不会支持任何禁止购买中国制造货物的禁令。
 
史密斯说,“如今不是澳洲采取保护主义的时候。澳洲任何地方政府的贸易政策都必须与联邦政府对世界贸易组织的义务相符合,澳洲不能歧视任何一个特定的国家。”

没有评论: