2009年11月26日星期四

澳人老龄化加剧 半数本世纪出生人口可活到百岁


HALF of all Australians born this century will live to 100, experts predict.By 2050 Australia will have 1.3 million over-85s, up 450 per cent on today's figure of about 350,000. But don't expect to live forever.

据2009年11月26日《Herald Sun》报道,随着澳洲人口老龄化现象日益加剧,专家预测半数本世纪出生的澳洲人可以活到百岁。到2050年,全澳将有130万人年龄超过85岁,比目前的35万暴增450%!

不过,“长命百岁”也不可能永无止境,专家称120岁几乎是人类寿命的极限。

没有评论: